את הדוקטורט שלי בהתנהגות ארגונית עשיתי בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית. התחלתי בגיל 32, והוא נמשך חמש שנים. למדתי המון, השתתפתי בקורסים, הרציתי בכנסים, הרצתי ניסויים, ביצעתי ניתוחים סטטיסטיים מורכבים וכמובן – כתבתי וכתבתי וכתבתי. ובסופו של דבר, הגשתי את העבודה. כל כך התרגשתי שהיא אושרה וקיבלתי את תואר הדוקטור.
אבל הנה העניין האמיתי שלא מדברים עליו - למרות שהיה לי מנחה מעולה, וצוות דוקטורנטים שלמדו איתי, עדיין בסוף הייתי לבד.
הייתי צריך ללמוד איך לבנות הצעת מחקר, מהי כתיבה אקדמית טובה, איך מתכננים מחקר בצורה מדויקת, איך כותבים, איך עושים לשאלות של מנחים ושופטים ועוד ועוד.
והכל כמעט לגמרי לבד. זה היה קשה מאוד.
במהלך הדוקטורט יצא לי לדבר עם המון דוקטורנטים. וכולם אמרו, בחוסר נעימות אך בתסכול גדול שלעתים קרובות להם את הידע, הכלים או המוטיבציה להתקדם.
ואז הבנתי שאני לא היחיד שחושב ככה.
המסלול הוא ארוך ובודד למי שעושה דוקטורט בישראל, ועל אחת כמה וכמה למי שעושה דוקטורט בחו"ל. במקרה זה, הבדידות מגיעה לשיאה. במקרה הטוב, יש התכתבות במייל עם המנחה אחת לכמה חודשים, וחוץ מזה הכל, אבל הכל, צריך לעשות לבד.
אז אם גם אתם התחלתם דוקטורט, או שאתם נמצאים בעיצומו, אתם בוודאי מבינים על מה אני מדבר.
כחלק מעבודתי כיועץ סטטיסטי, זכיתי ללוות בשנים האחרונות עשרות דוקטורנטים בתחומי תוכן מגוונים – פסיכולוגיה, כלכלה, חינוך ועוד. סייעתי להם לקחת את הרעיונות המקוריים שלהם ולתרגם אותם לשפה האקדמית; עזרתי להם לתכנן מחקר כמו שצריך ולייעץ במהלך איסוף הנתונים; כשהנתונים נאספו, ניתחנו יחד את הנתונים ולימדתי אותם כיצד לעשות זאת. לקראת ההגנה, אימנתי אותם ועשיתי סימולציות עד שהצליחו בענק, וכיום גם הם נושאים בתואר ד"ר.
במהלך השנה האחרונה, הביקוש עלה ועלה וחשבתי כיצד אפשר לסייע לדוקטורנטים רבים יותר, ובצורה מעמיקה יותר.
בדיוק לשם כך הוקמה תוכנית "מצליחים בדוקטורט ביחד".
בתוכנית זו אתם מצטרפים לנבחרת עילית של תלמידי דוקטורט, ששואפים להצליח בלימודי הדוקטורט ולקבל את כל הידע, הכלים והתמיכה כדי לסיים את הדוקטורט בכבוד.
אפשר לסכם את המוטו של התוכנית בשלוש מילים – ליווי, ליווי וליווי.
באתר זה תמצאו בדיוק כל מה שדוקטורנט צריך במהלך הלימודים שלו. מהתחלה ועד הסוף. ההתמקדות היא בתכנים הפרקטיים החשובים ביותר, כך שגם אם התחלתם דוקטורט אחרי שנים שלא הייתם באקדמיה, או שאתם מרגישים שההנחיה שאתם מקבלים אינה מספיקה, האתר הזה ישלים לכם את כל הפערים. והרבה יותר מזה.
וזה ממש לא הכל. אני כל הזמן מעלה תכנים איכותיים נוספים לאתר. בקרוב יעלו התכנים הבאים:
"לעבודת הדוקטורט שלי הגעתי מתוך קריירה מאוד תובענית בעולם הנדל״ן. לכן, הייתי זקוק לגורם מקצועי שידריך אותי בתהליך העבודה, בדגש על הנושא המתודולוגי וניתוח הנתונים בעבודה. ד"ר ירון סלע יחד עם אתר ההדרכות P-value VOD שהוא הקים, עשו עבודה מצויינת. הודות לידע העצום באתר, לאתר הצלחתי לקבל כלים מעשיים בניתוח ובהבנת הנתונים שאספתי ולכתוב את הממצאים בהצלחה"
נאור ורסאנו, מנכ"ל חברת סיגמא, דוקטורנט לכלכלה
"במהלך עבודת הדוקטורט שלי בתחום החינוך, הרגשתי שאני חייבת סיוע מקצועי בניתוח תוצאות המחקר. בעזרת הידע והנסיון העשיר של אתר P-value VOD, בהובלתו של ד"ר ירון סלע הנתונים שלי נותחו בצורה מדוייקת ונכתבו באופן מסודר ולשביעות רצון המנחים. ממליצה על P-value VOD לכל חוקר כדי ללמוד איך עושים מחקר בצורה מעולה"
מייסון חלאילה, דוקטור לחינוך
"לאחר איסוף הנתונים לעבודת הדוקטורט שלי, היו לי ספיקות באשר לפרוצדורות הסטטיסטיות שעלי להשתמש כדי לבחון את השערות המחקר. הליווי המקצועי של ירון יחד עם כל התכנים המצויינים באתר הקורסים סייע לי להבין בדיוק איזה מבחנים לבצע וכיצד לארגן את פרק הממצאים בצורה ברורה, בהירה וידידותית. ממליץ בחום על האתר שקידם את עבודת הדוקטורט שלי משמעותית לקראת סיומה"
צבי בן נוח, דוקטור לחינוך
"שמי רינת חנוכייב, מאמנת אישית ומנחת קבוצות. כיום אני דוקטורנטית שנה שלישית לחינוך. היכרותי עם ד"ר ירון סלע, החלה במאי 2018, כאשר באופן פתאומי הלכה לעולמה המנחה שלי בכתיבת הדוקטורט והופניתי לצורך ליווי והמשך עבודה, לירון. זכיתי לקבל ליווי אינטימי, ומקצועי ברמה הגבוהה ביותר. בזכות התוכנית אני מרגישה הרבה יותר ביטחון בעצמי לצלוח את הדוקטורט כי רכשתי הרבה יותר כלים אקדמיים ומקצועיים להתמודד עם מסלול תובעני ולא פשוט. ממליצה בחום על תוכנית הליווי ועל עבודה עם ד"ר ירון סלע. אני אישית זכיתי להכיר אדם מיוחד ואיש מקצוע מן השורה הראשונה."
רינת חנוכייב, דוקטורנטית לחינוך
"פגשתי את ירון בתקופה אמביוולנטית לגבי המשך לימודי הדוקטורט שלי בחו"ל. הייתי "תקועה" תקופה משמעותית. ירון בחינניות והאופטימיות הכובשת שלו עזר לי לאסוף את עצמי ולהרתם להמשך השקעה וקידום הדוקטורט, הרבה בזכות הקורסים באתר שהצליחו להעביר ידע רב באופן מעמיק ומשמעותי. אחרי חודשים של עבודה לבד עם תוצאות מוגבלות, תוכנית הליווי הצליחה לאסוף אותי ולסייע לי לשפר באופן משמעותי את מערך המחקר. ממליצה בחום רב להיעזר בתוכנית הליווי של ירון. מבחינתי התוכנית הפכה את המחקר לאפשרי"
מרב ברקבי שני, דוקטורנטית לפסיכולוגיה, סמנכ"לית ומנהלת החטיבה הקוגניטיבית-התנהגותית במכון פסגות
"אחד האתגרים הכי הקשים בכתיבת דוקטורט בחו"ל הוא תחושת הבדידות הגדולה. בשונה מתארים קודמים שעשיתי שבהם היו לימודים פרונטאליים וסטודנטים נוספים הלומדים לצידי, בדוקטורט הרגשתי שאני מתפזרת, דוחה את המשימות ובסופו של דבר מתקדמת לאט מאוד. תוכנית הליווי של ד"ר ירון סלע הצליחה לחבר אותי לקהילה של דוקטורנטים שלומדים יחד איתי, ועוברים איתי בדיוק את המסלול – עם כל הקשיים והאתגרים. מבחינתי שיש לזה ערך גדול מאוד. ירון הוא בהיר ומקצועי בהמשגת החלקים השונים של הדוקטורט ונתן מענה מצויין לחברי הקבוצה. התוכנית נותנת מוטיבציה גדולה להתקדם בכתיבה, גם אל מול משימות בעבודה והמשפחה. אני ממליצה בחום לכל סטודנט שרוצה לסיים את הדוקטורט בהצלחה להצטרף לתוכנית. לא תדמיינו איך לא עשיתם את זה קודם".
איילת שמיר, דוקטורנטית לחינוך
ד"ר ירון סלע (PhD), פסיכולוג קליני מומחה, בעל דוקטורט במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית ודוקטורט נוסף בפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב.
מייסד "P-value Data Analtyics" שהעניקה שירותי ייעוץ סטטיסטי לאלפי חוקרים באוניברסיטאות, במרכזים רפואיים ובתעשייה מאז שנת 2010. מתמחה בתכנון מחקר, בניית מודלים סטטיסטיים מורכבים, ניתוח נתונים וכתיבת דוחות מחקר. ירון מרצה מבוקש לסטטיסטיקה ולשיטות מחקר, ומרצה באוניברסיטת רייכמן ובמכללה למנהל.
פרסם מעל ל-30 מאמרים בכתבי עת בינלאומיים מובילים, ומרצה על מחקריו בכנסים בישראל ובחו"ל.